2/26/14

Homework * Praca domowa

Hello all, Cześć wszystkim,

My seven year old daughter goes to first grade, and sometimes I wonder how they give her so much homework every day. Nevertheless, she likes to go to school, and does her homework without much complaining every evening. I wanted to document her doing her maths, and I felt that this daily routine deserved to be documented in a layout:
Moja siedmioletnia córka poszła do pierwszej klasy i czasem zastanawiam się jak ci wszyscy nauczyciele mogą codziennie zadawać tak dużo prac domowych. Pomimo to córcia lubi chodzić do szkoły i odrabia lekcje bez większego narzekania każdego wieczoru. Zrobiłam zdjęcie, podczas odrabiania matematyki i stwierdziłam, że muszę stworzyć o tym skrapa:


I decorated the background with spreading green colored texture paint over the flower stencil. When the flowers were dry I highlighted them with yellow paint, and created some more texture with stamps.
Tło ozdobiłam nakładając zieloną pastę strukturalna przez maskę z kwiatami. Kiedy pasta wyschła - zaznaczyłam je mocniej żółtą farbą, i stworzyłam więcej tekstury stemplami.

Same flower images continues on the chipboards. I detached the pre-cut flowers from the chipboard sheet, and misted the leftover piece with dark green color. The flowers I simply colored with yellow ink and painted with golden paint.
Kwiatowy wzór kontynuowałam za pomocą tekturek. Arkusz pozostały po tekturkach też został użyty, zabarwiłam go mgiełką w ciemnozielonym kolorze. Kwiaty pomalowałam żółtym tuszem i złotą farbą.


For the circle clock images I used a light yellow patterned paper. I first stamped the image on the paper and placed metallic dies on the stamped image. For holding the dies in place while cutting, I taped them down with removable tape. When finished I colored them with yellow, orange, and green inks.
Zegary odbiłam na wzorzystym papierze, następnie za pomocą wykrojników wycięłam idealne koła i obręcze. Aby wykrojniki nie przesuwały się podczas wycinania - przykleiłam je lekkoklejącą taśmą. 







The chipboard leafs I inked with yellow, red and brown before stamping the leaf image with black archival ink.
Tekturki liście potuszowałam żółtym, czerwonym i brązowym tuszem, następnie nastemplowałam wzór liścia za pomocą stempla.




I hope you like it!
Mam nadzieję, że moja praca Wam się podoba!


Products used:  Użyte produkty:
                                              


Have a nice day! Życzę Wam miłego dnia!

Hugs / Ściskam,
Elina

 

3 comments: